تولید پودر زعفران ساییده شده صادراتی

تولید پودر زعفران ساییده شده صادراتی

تولید پودر زعفران ساییده شده صادراتی

تولید پودر زعفران ساییده شده صادراتی با دقت لازم و با استفاده از دستگاه های مدرن در خیلی از شرکت های داخلی در حال انجام است. برای سفارش حجم عمده از این محصول می توانید از طریق سایت فرانیز اقدام فرمایید.

تولید پودر زعفران ساییده شده صادراتی

تولید پودر زعفران با کیفیت

در تولید پودر زعفران، باید از زعفران اعلا بهره گرفته شود تا محصول نهایی با کیفیت و مرغوب باشد. استفاده از افزودنی هایی مانند شکر به این محصول، علاوه بر اینکه از کیفیت آن می کاهد، باعث افزایش حجم آن نیز خواهد شد.

حضور کارشناسان این حوزه در کارخانه باعث تولید این محصول ارزشمند به نحو احسن شده است. در آزمایشگاه های دایر در این تولیدی ها، پودر زعفران قبل از بسته بندی و عرضه از لحاظ کیفی مورد آزمایش قرار گرفته می شود.

تولید پودر زعفران ساییده شده صادراتی

خشک نمودن کلاله برای تولید پودر زعفران

برای تولید پودر زعفران باید کلاله ها به خوبی خشک نمود تا مانع از آسیاب کامل آن ها نشوند. خشک کردن زعفران به چندین طریق ممکن است که در کل به دو روش سنتی و صنعتی تقسیم می گردند که در ادامه هر کدام را به طور مختصر شرح می دهیم.

روش سنتی: در این روش رشته ها را بعد از جداسازی بر روی پارچه تمیزی در سایه پخش می کنند و به مدت چند روز به آن اجازه می دهند تا به خوبی خشک شود.

این روش همراه با معایبی از جمله؛ طولانی بودن مدت زمان خشک شدن، بالا بودن رطوبت زعفران، افت کیفی محصول، تیره شدن زعفران حاصله و آلودگی میکروبی می باشد که انجام آن از لحاظ بهداشتی کمتر توصیه می شود.

روش صنعتی: برای این روش چندین دستگاه و پیشنهاد وجود دارد که یکی از آن ها استفاده از زعفران خشک کن اسپانیایی می باشد. در این روش از الک هایی به قطر ۳۰ سانتی متر که دارای توری ابریشمی هستند استفاده شده است. با استفاده از این دستگاه می توان در کمتر از یک ساعت حجم بالایی از کلاله ها را به خوبی خشک نمود.

استفاده از روش صنعتی دارای مزایایی از جمله؛ امکان خشک نمودن حجم زیادی از زعفران در مدت زمان کوتاه، سرعت بالای دستگاه، امکان کنترل میزان رطوبت و امکان کاربرد سیستم های کنترلی به منظور کاهش خطا می باشد.

تولید پودر زعفران ساییده شده صادراتی

تولید پودر زعفران در شرکت های داخلی

با وجود پرورش بالای زعفران در ایران، شرکت های بسیاری برای بسته بندی زعفران و تولید فرآورده ها راه اندازی شده اند. در این شرکت ها تولید پودر زعفران با کیفیت عالی صورت گرفته و در بسته بندی های مناسب به صورت جزئی و عمده در اختیار متقاضیان قرار داده می شود.

سوال داری، من اینجام!