پخش چاشنی زعفران هاتی کارا در هند

پخش چاشنی زعفران هاتی کارا در هند

پخش چاشنی زعفران هاتی کارا در هند

پخش چاشنی زعفران هاتی کارا می تواند امری پول ساز باشد. تاجران با سفارش این محصول می توانند محصولات را به تاجرانی که در هند یا دیگر کشور ها مشغول به کار هستند بفروشند و این گونه وارد بازار های جهانی شوند.

چاشنی ها علاوه بر ایران در کشور های دیگری همچون هند نیز به سبب خواص خود بسیار به کار می روند. از همین رو عده ای به پخش ادویه ها در چنین کشور هایی پرداخته اند. چاشنی زعفران هاتی کارا، ادویه ای خوش طعم با عطر و بوی زعفران می باشد و این چاشنی خصوصا در هندوستان مورد علاقه عموم است.

پخش چاشنی زعفران هاتی کارا در هند

غذاهای هندی به دلیل استفاده از ادویه های مختلف در آنها و تنوعشان در طعم، در جهان بسیار شناخته شده اند. هندوستان سالانه مقدار زیادی ادویه تولید و همچنین وارد می کند و ادویه‌ ها نه تنها برای طعم بخشیدن به خوراک ها بلکه به دلیل فواید و خواص درمانی که برای بدن انسان دارند مورد استفاده قرار می ‌گیرند.

کشور ایران در سال پنج نوع ادویه و به میزان 50‌ هزار تن تولید می کند و از آنجایی که مصرف سالانه ادویه ایرانیان 220‌ هزار تن می باشد، بخش عظیمی از آن صادر می گردد. همچنین بر طبق گفته های نائب رئیس شورای ملی زعفران، غلام رضا میری، ‌در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم زعفران حداقل سه‌ میلیون و نهصد هزار تومان بوده و این مقدار حداکثر پنج‌ میلیون و سیصد هزار تومان قیمت دارد.

پخش چاشنی زعفران هاتی کارا در هند

این ادویه ها همانند چاشنی زعفران هاتی کارا به شکل های بسته‌ بندی‌ شده و یا گاهی فله ای در بازار به‌ فروش می‌ رسند. فروش فله‌ ای چون شیوه ای سنتی برای خرید و فروش ادویه است تا حدودی به کنار رفته و ادویه هایی که در بسته بندی های شکیل و زیبا یافت می شوند جای خود را در سبد کالای مردم باز کرده اند چرا که بسته‌ بندی کردن نوعی سرمایه‌ گذاری پر سود برای فروش محصولات مدرن ادویه‌ جات است.

چاشنی زعفران هاتی کارا متشکل از زعفران می باشد و زعفران ایرانی نیز به عنوان گران‌ بها ترین ادویه جهان دارای ارزش تجاری بالایی می باشد. ایران بزرگ‌ترین تولید‌کننده زعفران در جهان به حساب می ‌آید.

تولید چاشنی زعفران هاتی کارا

پخش چاشنی زعفران هاتی کارا در هند

آمار نشان می دهد ایران در مقام اول تولید زعفران، 95‌ درصد زعفران کل جهان را تامین می کند که 80‌ درصد این ارقام از خراسان رضوی صادر می‌شود. یعنی 250 تن تولید استان است که برای بر طرف کردن نیاز کل جهان کافی است. چنین ظرفیتی در تولید زعفران، باعث پدید شدن محصولاتی چون چاشنی زعفران هاتی کارا در صادرات به هند و کشور های دیگر شده است.

این چاشنی در بسته بندی های 42 گرمی عرضه می شود و عطر و بوی بی نظیر زعفران را با خود به ارمغان می آورد. به همین سبب است که مردم سراسر جهان مجذوب چنین چاشنی هایی شده اند.

سوال داری، من اینجام!