میزان صادرات زعفران سی سیب در کشور

میزان صادرات زعفران سی سیب در کشور

صادرات زعفران سی سیب به دلیل کیفیت بالا و مرغوب بودن این محصول در سال های اخیر رونق فراوانی داشته است. زعفران یکی از خوش عطر ترین و خوش رنگ ترین ادویه های ایرانی است. امروزه از زعفران فرآورده های بسیاری تولید می شود. این ادویه اصیل ایرانی در بسیاری از نقاط ایران کشت و تولید می شود. در ادامه قیمت زعفران و روش تشخیص زعفران اصلی از تقلبی را بررسی خواهیم کرد.

میزان صادرات زعفران سی سیب در کشور

توزیع زعفران در بازارهای داخلی

توزیع  زعفران در بازارهای داخلیاگر بخواهیم گرانترین ادویه دنیا را نام ببریم بدون شک زعفران است. زعفران به دلیل داشتن خواص زیاد، رنگ عالی، و عطر فوق العاده محبوبیت فراوانی دارد. از دلایل گران بودن قیمت زعفران می توان به پروسه برداشت و تولید این محصول اشاره کرد.

با توجه به اینکه خرید زعفران و فروش آن دارای سود فراوانی است هر سال افراد زیادی به تجارت این محصول باارزش ایرانی روی می آورند. زعفران در بازار های داخلی به روش بسته بندی و فله ای توزیع می شود؛ که به دلیل از دست دادن شکل ظاهری و زیاد بودن هزینه بسته بندی بیشتر این محصول به صورت بسته های نیم کیلویی عرضه می گردد.

به دلیل نوسانات بازار ارز هر ساله تفاوت قیمت زعفران در بازار های داخلی با بازارهای خارجی تفاوت زیادی دارد.

خریدار عمده زعفران در بازار جهانی

خریدار عمده زعفران در بازار جهانیخریدار عمده زعفران صادراتی ایران در بازار جهانی کشور هایی نظیر امارات، قطر، فرانسه و.. می باشند. همان طور که می دانید زعفران ایران در بازر های جهانی مورد توجه خریداران زیادی است. یکی از بزرگ ترین خریداران کشور قطر می باشد.

نحوه صادرات زعفران به قطر قوانین خاصی دارد، اگر بخواهید زعفران را در مقدار کم با خودتان ببرید روی هر پاسپورت می توانید مقدار 100 گرم حمل کنید، اما اگر می خواهید در حجم عمده زعفران به قطر صادر کنید نیاز به یک برند و شرکت واز طریق گمرک باید انجام دهید.علاوه براین طبق استاندارد های بین المللی و در کتاب مقررات واردات و صادرات ایران تمامی کالاهای وارداتی و صادراتی دارای یک کد می باشند؛ که کد زعفران صادراتی هم برای صادرات این محصول باید وجود داشته باشد.

با توجه به این که زعفران به روش های مختلفی چون:

  • زعفران سوپر نگین
  • زعفران نگین
  • زعفران سرگل
  • زعفران پوشال
  • زعفران دسته
  • کنج یا سفید
    عرضه می شود؛ باید در نظر بگیریم که کشوری که می خواهیم زعفران را صادر کنیم متقاضی کدام نوع از زعفران می باشد.

فروشنده برترین مارک زعفران با قیمت های باور نکردنی

فروشنده برترین مارک زعفران با قیمت های باور نکردنیکشاورزان و تولید کنندگان به دلیل نداشتن امکانات بسته بندی و زیاد بودن این هزینه محصول را به صورت فله ای به فروش می رسانند در این میان کارخانه ها و شرکت هایی این محصول را می خرند و با بسته بندی و برند سازی این محصول و تهیه فرآورده های آن، زعفران را به روش های مختلف عرضه میکنند.

یکی از برترین برند ها، برند سی سیب می باشد. این کارخانه با تولید انواع فرآورده های زعفران و صادرات آن به سایر کشور ها هر ساله سود زیادی را وارد کشور می کند. کارخانه تولید زعفران با فروش عصاره زعفران اصل به صورت پودری و مایع اعلا توانسته علاوه در بازار داخلی مشتریان فراوانی در بازار های خارجی داشته باشد. زعفران مورد استفاده کارخانه سی سیب از برترین و مرغوب ترین نمونه زعفران تولید شده در ایران است.

مراحل صادرات زعفران سی سیب به طرق مختلفی صورت می گیرد به طور حتم صادرات پودر زعفران دارای هزینه کم تری می باشد و خریداران بیشتری نیز خواهد داشت.

فروشگاه پودر زعفران در کشور

فروشگاه پودر زعفران در کشورزعفران به دلیل خوش رنگ بودن و طعم خوب در بسیاری از غذا ها استفاده می شود ولی به دلیل قیمت گران همه افراد نمی توانند این ادویه پرخاصیت را تهیه کنند اما پودر زعفران با قیمت ارزانتری با همان خواص و طعم و رنگ را می توان جایگزین کرد. بنابراین در بسیاری از فروشگاه های کشور پودر زعفران  در بسته بندی های مختلف عرضه می شود.

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که پودر زعفران چیست و چگونه بدست می آید؟
پودر زعفران از آسیاب زعفران اصل بدست می آید بنابراین تمام خواص، رنگ و طعم زعفران را دارد. پودر زعفران با رنگ غذا بسیار متفاوت است. رنگ غذا از مواد شیمیایی تولید می شود و بسیار برای سلامتی ضرر دارد.

طریقه مصرف پودر زعفران به این صورت است که آن را در آب ولرم بریزید و بگذارید دم بکشد سپس آن را استفاده کنید.

بورس فروش زعفران به صورت مستقیم در بازار ایران

بورس فروش زعفران به صورت مستقیم در بازار ایرانطلای سرخ یا همان زعفران به دلیل داشتن خواص فراوان همواره خریداران زیادی چه در داخل کشور و چه در خارج از مرز های ایران داشته است. باورود زعفران به بورس دست واسطه ها کوتاه شد و سود آن بیشتر نصیب کشاورزان این محصول می شود.

با ورود این محصول به بورس می توان به حضور ر مستقیم این محصول در بازار بین المللی و عرضه محصول با کیفیت بالا و قیمت مناسب در کشور‌های هدف امیدوار بود تا قبل از این خرید و فروش زعفران براساس خرده فروشی بوده است و به دلیل عرضه فله‌ای زعفران و عدم یکپارچگی در
صادرات و حضور واسطه‌ها در این بخش، هیچ گاه نتوانستیم به جایگاه واقعی خود
در بازار جهانی برسیم.

معامله زعفران در بورس با حداکثر شفافیت انجام می شود و هر دو طرف خریدا و فروشنده منتفع می شوند. با توجه به حذف شدن واسطه ها سود اصلی زعفران به زعفرانکار می رسد.

نمایندگی زعفران با کیفیت در اصفهان

نمایندگی زعفران با کیفیت در اصفهان زعفران اصفهان از کیفیت مطلوبی برخوردار است . اگر تصمیم به خرید زعفران مرغوب دارید بهتر است قبل از خرید به نکات زیر توجه کنید.

  • رنگ زعفران باید قرمز یک دست باشد.
  • زعفران اصل دیر تر از زعفران تقلبی رنگ پس می هد.
  • بافت زعفران باید کاملا خشک باشد و هنگام لمس پودر شود رشته زعفرانی که نرم و  ملایم باشد، بدان معنی است که رطوبت در بسته برای افزایش وزن وجود دارد.
  • عطر زعفران باید به گونه ای باشد که با باز کردن بسته بندی آن بوی آن استشمام شود اگر بوی زعفران کم باشد نشان از تقلبی بودن یا کهنه بودن زعفران دارد.
  • قیمت زعفران ارزان نیز یکی دیگر از نشانه های کیفیت پایین زعفران است.

اما بهترین راه خرید زعفران تهیه آن از نمایندگی های مخصوص است. قیمت زعفران و قیمت عصاره زعفران در نمایندگی های فروش این محصول در اصفهان بسیار مناسب است. زعفران عرضه شده در نمایندگی فروش دارای کیفیت بالا می باشد.

بعد از تهیه زعفران آن را در یک ظرف مهر و موم شده و بعد از استفاده از آن در مکان تاریک و خشک نگهداری کنید.

سوال داری، من اینجام!