ساخت و تولید اسپری زعفران طبق استاندارد اروپا

ساخت و تولید اسپری زعفران طبق استاندارد اروپا

تولید زعفران قاینات مایع با اصول علمی

برای ساخت و تولید اسپری زعفران مراحل بسیار مهم و دقیقی طی می شود. بنابراین این مراحل طبق استاندارد اروپا انجام می گردد.

اسپری زعفران چیست

در اروپا و دیگر کشور ها علاوه بر ایران، شرکت های متعددی دست به تولید اسپری زعفران می زنند و همه آن ها در بازار جهانی رقابت دارند.

حال اگر بخواهیم توضیح ساده و مختصری راجع به اسپری زعفران بدهیم باید گفت که این کالا یکی از زیرمجموعه های محصولات زعفرانی است که تفاوت آن با زعفران معمولی، در نوع مصرف آن است.

ساخت اسپری زعفران طبق استاندارد اروپا

انواع اسپری زعفران ساخت ایران

در ایران برند های متعددی در این حوزه کار می کنند و در بازار های داخلی و خارجی بسیار زبانزد هستند. چند مورد از برند های برتر و معروف ایرانی که در ساخت اسپری زعفران سرآمد هستند:

  • اسپری زعفران سحرخیز
  •   بیز
  • مصطفوی
  • زرپاش
  • زرافشان
  • ملل
  • بهرامن
  • زرشاد
  • صدف
  • حمید
ساخت اسپری زعفران طبق استاندارد اروپا

ساخت اسپری زعفران چگونه است

در تمامی مراحل تولید و توزیع این محصول باید طبق استاندارد های موجود در اروپا و سازمان بهداشت جهانی عمل کرد و بدین گونه تولید کنندگان موظف می شوند که از هیچگونه اسانس یا ماده شیمیایی و مضر استفاده نکند.

به طور خلاصه در اولین مرحله از ساخت این محصول نیازمند آب خالص هستیم. حال این آب ها را در حجم های معینی داخل یکسری تانکر نگه داری می کنند و باز در حجم های کوچکتر وارد دستگاه های پمپ می شود.

ساخت اسپری زعفران طبق استاندارد اروپا

در مرحله بعدی ساخت اسپری زعفران نیاز است که دمای آب را بالا ببرند. مقادیری زعفران به آن نسبت که کارشناسان تغذیه ای تعیین کرده اند را وارد آب می نمایند و آن ها را در هم حل می کنند.

 در فضای خالی قوطی گاز پیشرانه محفوظ می نمایند و این عمل سبب می شود که آّب و زعفران موجود در اسپری به طور کاملا عالی ای به بیرون اسپری گردد. دانش تولید انواع اسپری و عصاره زعفران در ایران توسط دانشمندان ایرانی انجام شد و این خود یک اختراع در حوزه فرآورده های زعفرانی به حساب می آید.

اسپری زعفران چگونه تولید می شود؟

همان طور که خود زعفران محصولی بسیار پر کاربرد و ارزشمند می باشد، می توان از این کالا به روش های مختلف استفاده کرد.

اسپری زعفران یکی از روش های خلاقانه در این خصوص می باشد. این محصول هم مانند دیگر کالاهای زعفران، توجه مشتریان زیادی را در داخل و خارج از کشور به خود جلب کرده است.

قبل از تولید اسپری زعفران، تولیدکنندگان به دنبال زعفرانی خوب و مرغوب هستند تا بتوانند محصولی با کیفیت و شایسته شما هموطن های عزیز تولید کنند.

در ابتدا ساخت اسپری، تولیدکنندگان از دستگاه های تصفیه برای آب خالص کمک می گیرند. آب خالص را از زیر اشعه رد می کنند تا آب کاملا استریل شود.

اسپری زعفران چگونه تولید می شود؟

بعد از این مرحله، آب را با حجم های معینی به تانکرها انتقال می دهند. دمای آب را بالا می برند و زعفران را اضافه می کنند. این مقدار از طرف کارشناسان تغذیه مورد تایید قرار می گیرد.

سپس باید تا زمانی مشخص، محلول آب و زعفران با هم ترکیب شوند. تا عطر، طعم و رنگ زیبای زعفران نمایان شود. در آخر این مواد به درون کیسه های آلمینیومی پمپ می شوند و این کیسه ها را درقوطی های مورد نظر برای اسپری آماده می کنند.

این محصول با کیفیت عالی و بسته های مناسب برای استفاده شما هم وطن های عزیز در سراسر ایران آماده و به دست شما می رسد.

ویژگی های اسپری زعفران

ما هر روزه با تکنولوژی های جدیدی آشنا می شویم که با داشتن آنها می توانیم کار ها را آسان تر انجام دهیم. تولید اسپری زعفران یک تکنولوژی جدید با ویژگی ها و مزیت های فراوان می باشد. با این روش تا ۵برابر بیشتر می توان بهره وری داشت.

استفاده از این محصول بسیار راحت تر از زعفران خشک است. به طور مثال، زعفران خشک را باید قبل از مصرف چند دقیقه در مقداری آب دم کرد.

اما اسپری زعفران دارای محلول آب و زعفران می باشد و تنها کافی است دکمه افشانه اسپری را فشار دهید و از آن استفاده کنید.

به صورت کلی می توانید ویژگی ها و فواید اسپری زعفران را در متن زیر مشاهده کنید:

  • کاملا طبیعی و فاقد مواد شیمیایی
  • ماندگاری بسیار بالا (حدود ۱۸ ماه)
  • عدم ته نشین شدن زعفران در محصول
  • حذف مراحل زمان گیر در دم کردن زعفران
  • سرعت بیشتر در استفاده از اسپری زعفران
  • بهره وری بیشتر در استفاده تا ۵برابر

کاربرد اسپری زعفران چیست؟

زعفران محصولی پر کاربرد در زمینه های مختلف می باشد. این طلای سرخ، جز یکی از مهم ترین داروهای گیاهی برای درمان بسیاری از بیماری ها قرار گرفته است.

کالاهای زعفرانی، بدون مواد و رنگ های شیمیایی و خواص زعفران اصل را در خود حفظ می کنند.

از اسپری زعفران در تزئینات بسیاری از غذا ها و دسر ها می توان استفاده کرد. همان طور که گفتیم این روش فواید فراوانی دارد و آسان تر مورد استفاده قرار می گیرد.

با تولید اسپری زعفران دیگر می توانید به راحتی دسر و دمنوش های خود را تزئین و طعم دهید. حتی می توانید با این اسپری حروف و شکل های بزرگ و کوچک را بر روی غذای خود ایجاد کنید.

فقط با فشار دادن یک دکمه، اسپری افشانه می کند و در مدت زمان کمتری کار شما را انجام می دهد و دیگر نیاز به ساییدن و دم کردن زعفران خشک نیست. انواع برنج، خورشت، دسر های زعفرانی و غذا های مختلف دیگر با این روش جدید و کاربردی فوق العاده می شوند.

چه کسانی طرفدار و جز مشتریان دائم اسپری زعفران هستند؟

با گذشت زمان و تغییرات شگفت انگیز در سراسر جهان و تولد تکنولوژی های جدید، سبک زندگی بسیاری از انسان ها در دنیا تغییر یافت. این کالا به علت فواید بسیارش توجه علاقه مندان را به خود جلب کرده است.

می توانیم بگوییم این محصول به دلیل ویژگی های مفیدش طرفداران زیادی دارد. این محصول به نسبت زعفران خشک، هم زمان کمتری می برد و هم آسان تر می توان از آن استفاده کرد و مهم تر از همه اینکه، این کالا خواص زعفران را در خود نگه می دارد. چندین برابر زعفران خشک می توان از آن استفاده کرد.

آشپزان، رستوران داران و بسیاری از افراد دیگر، علاقه مند به استفاده از این محصول هستند. زیرا این کالا، هم رنگ، عطر و طعم زیبای زعفران را دارد و هم به راحتی می توان از آن استفاده کرد.

چگونه این محصول را خریداری کنیم؟

بسیاری از علاقه مندان این محصول می خواهند بدانند که چگونه این کالا را با بهترین کیفیت و بسته بندی و مناسب ترین قیمت خریداری کنند.

بسیاری از فروشگاه ها انواع محصولات زعفرانی را با برند های متنوع به فروش می گذارند. لازم به ذکر است که  امروزه شرکت های زیادی کار فروش و تولید اسپری زعفران را انجام می دهند.

شما هم وطن های عزیز جهت خرید اسپری زعفران و دیگر کالاهای زعفرانی به فروشگاه ها و سایت های فروش اینترنتی معتبر مراجعه کنید.

چه شرکت هایی کار تولید اسپری زعفران و فروش آن را به عهده دارند؟

در کشور عزیزمان ایران تولیدکنندگان و شرکت های بسیاری اسپری زعفران و دیگر کالاهای زعفرانی را تولید می کنند و آن را به فروش می گذارند. این شرکت ها در سراسر ایران و در شهر های مختلفی قرار گرفته اند.

شرکت های، فرادیس، زعفران بدیعی، زرافشان، زرپاش و غیره کار تولید و فروش این محصول ناب را انجام می دهند. شما با مراجعه به سایت های اینترنتی معتبر و حضور در فروشگاها این محصول را با برند های مختلف و با بهترین کیفیت و بسته بندی خریداری کنید.  

قیمت اسپری زعفران

معمولا محصولات تولید زعفرانی قیمت کمتری به نسبت خود زعفران خشک شده دارند. اسپری زعفران با مواد اولیه بسیار مرغوب تولید می شود. در نتیجه می توانید از آن به راحتی استفاده کنید زیرا این محصول بدون هیچ گونه مواد شیمیایی تولید می شود.

سوال داری، من اینجام!